Ulotki reklamowe – czy ich czas już faktycznie minął?

usługi informatyczne

Prosta forma, względnie niskie koszty produkcji oraz dystrybucji to niewątpliwe zalety ulotek, które przez dobrą dekadę były medium numer jeden wśród lokalnych biznesów. A dziś – czy w ogóle ktoś zwraca jeszcze na nie uwagę?

Skuteczność ulotek reklamowych

To, czy tradycyjne ulotki są skuteczne, czy nie, zależy od elementów i wartości jakie uznamy za wystarczające. Jedni wskazują na wygodę – konsument może daną broszurę zachować i zapoznać się z treścią w dogodnym dla siebie momencie i miejscu – bez presji czasowej i decyzyjnej. Inni będą szukać różnych wskaźników konwersji, choć bardziej za skutecznością będzie tu przemawiać skala kosztów działań offline’owych.

Nie trzeba daleko szukać – przyznaj się, ile ulotek przechowujesz w swoim domu, z ilu z nich skorzystałeś – np do zamówienia obiadu. Jeśli ulotka zawiera kod rabatowy, jesteśmy skłonni trzymać ją jeszcze dłużej. Dlaczego tak się dzieje, skoro podobny komunikat otrzymujemy drogą mailową? Większość ankietowanych zapytanych o to, czy wie, jakie ulotki dostaje przyznaje, że „rzuca okiem” na jej zawartość zanim zdecyduje, czy warto ją zachować. Jeśli porównamy to ze zjawiskami banner blindness na stronach internetowych lub z ilością wiadomości w folderze spam, wniosek może być zaskakująco korzystny dla tradycyjnych ulotek. Jak zatem wybrnąć?

Kluczem do sukcesu jest dywersyfikacja

Cyfrowe kanały dystrybucji stopniowo ale konsekwentnie zmniejszają wpływy w branży offline i btl. Niemniej taka forma promocji nadal pozostaje efektywna kosztowo – nie wymaga dużych nakładów czasu i pieniędzy. Ryzyko przeprowadzenia nawet ostatecznie mało skutecznej kampanii jest niskie, nie pochłania dużych nakładów pracy i pozwala na wielokrotną emisję w ramach potrzeb – w różnych lokalizacjach lub kilku miejscach na raz. Jeśli uzyskamy jedynie 20% interakcję konsumenta na twoją ofertę – nadal jest to relatywnie dobry wynik w stosunku do skuteczności i kosztów promocji w innych kanałach promocji.

Jeśli nie satysfakcjonuje nas taki wynik, opracowanie nowe ulotki i jej ponowna emisja nie nadwyrężą znacznie budżetu firmy. Co więcej drobne zmiany w projekcie graficznym, zmiana modelu dystrybucji, to nie kosztuje wiele, a takie testy na żywych odbiorcach mogą dać nam realny feedback o wartościach prowadzonych działań.

Skuteczność jest jednak w każdym przypadku wartością względną, indywidualną dla każdej strategii promocji i reklamy. Statystyki wyraźnie pokazują, że pomimo zalewu mediów cyfrowych – klasyczna, papierowa forma broszury/ulotki pozostaje atrakcyjną, rozpoznawalną i nadal przynoszącą efekt formą reklamy. Ważne jednak, aby nie opierać swojej promocji wyłącznie na jednym filarze lecz dywersyfikować formy, metody i pomysły.

Zamknij
HXS

Prosimy wypełnij poniższy formularz, pozwoli nam to lepiej zrozumieć Twoje potrzeby i wspólnie stworzyć najlepszy produkt.