Przebudowa strony firmowej – 5 pytań do agencji, zanim zlecisz jej wykonanie nowej strony

usługi informatyczne

Do gruntownej przebudowy należy odpowiednio się przygotować i odpowiedzieć na kilka istotnych pytań, które określają cel i kształt nowej wizytówki twojej firmy w sieci.

1. Dlaczego chcesz zmienić wygląd strony twojej firmy?

Chęć odświeżenia designu, wizerunku, poszerzony zakres oferty, a może konieczność wprowadzenia nowych funkcji czy technicznych rozwiązań dla klientów? Jakakolwiek motywacja nie pchała cię do zlecenia przebudowy witryny firmy, dokładne określenie potrzeb leżących u jej podstaw pomoże szczegółowo opracować cele, jakie chcemy osiągnąć.

2. Jaki cel chcesz osiągnąć?

Przed nawiązaniem kontaktu z potencjalnym wykonawcą warto jasno określić cel tej całej pracy związanej z przebudową strony. Pomoże to lepiej zrozumieć projekt i dobrać lub zasugerować rozwiązania lepiej dopasowane do realizacji danej koncepcji. Celem jest najczęściej przejście do sprzedaży online, zwiększenie interakcji z klientem, lub zmiana ścieżki zakupowej klienta. Im więcej małych celów przedstawisz, tym bardziej ułatwisz pracę nad koncepcją – dane tego typu pozwalają stworzyć kompleksowy obraz witryny i zbudować lepszy model jej architekturę treści.

3. Co jest priorytetem, a co tylko ładnym dodatkiem?

Stając przed projektem modernizacji strony www bardzo łatwo popuscić wodze fantazji i pokusić się o realizację tak ambitną, że aż niefunkjonalną. Chęć wywołania przysłowiowego efektu „WOW”u konsumenta może paradoksalnie przynieść odwrotny efekt. Warto określić priorytety strony internetowej – jej główną tożsamość i funkcję. Do tego stopniowo, z czasem obudowywać go nowymi elementami w oparciu o analizę danych i realnych oczekiwań konsumentów. Stara prawda głosi, że im mniej elementów rozpraszających uwagę, tym mniejsze u użytkownika poczucie frustacji i zagubienia. A im on lepiej czuje się poruszając po stronie firmy, tym lepszą konwersję osiągamy. Proste?

4. Kto będzie zajmował się stroną twojej firmy?

Modernizacja strony www to dobry moment na poświęcenie chwili nad przemyśleniami o strategii rozwoju twojej witryny. Być może warto rozważyć dodanie nowych funkcjonalności, jakie do tej pory umykały twojej uwadze. Warto też w tym miejscu zastanowić się, czy przeprojektowanie witryny będzie w konsekwencji wymagać od nas jej stałego lub cyklicznego odświeżania – np o nowe treści na blogu lub promocje w sklepie. Kto będzie wówczas to robił?

Na zleceniu zaprojektowania i wykonania strony firmowej może się skończyć twoja przygoda z agencją interaktywną, ale nie musi, bowiem długofalowa współpraca z klientem, poznanie jego potrzeb i oczekiwań ale również i wewnętrznych problemów firmy na przestrzeni lat pozwala lepiej reagować w czasie rzeczywistym na zmieniające się otoczenie oraz stawiane przez firmę cele. Przejście na model profesjonalnej, agencyjnej opieki jest kolejnym krokiem w ewolucji biznesu internetowego, który być może już za kilka lat stanie się po prostu standardem.

5. Co robi twoja konkurencja?

Warto podejrzeć realizacje swoich głównych rywali na rynku – nie w celu ściągnięcia od nich rozwiązań, ale w celu inspiracji lub czasem nawet swoistego wypunktowania agencji czego nie chcesz/nie potrzebujesz. Każdy biznes rządzi się swoimi prawami, nic więc dziwnego, że rozwiązanie podpatrzone u konkurencji może nie mieć dobrego wpływu na twoich klientów i rozwój twojej firmy. Nie staraj się być wierną kopią, ale dowiedz się, jaką technologię i jakie rozwiązania wykorzystuje konkurencja – możesz to zrobić sam, ale łatwiej i skuteczniej zrobisz to “rękami” agencji, do której zwracasz się po pomoc przy stronie. Upewnij się, że wykonają taki research rynku a wyniki przedstawią Ci na spotkaniu, gdzie wspólnie omówicie strategię i cele.

Zamknij
HXS

Prosimy wypełnij poniższy formularz, pozwoli nam to lepiej zrozumieć Twoje potrzeby i wspólnie stworzyć najlepszy produkt.