Jeśli strona twojej firmy nie generuje ruchu ani klientów, a ty przyznajesz, że nie masz czasu zajmować się jeszcze stroną, to czas najwyższy, żeby rozważyć zlecenie tych działań firmie zewnętrznej.
Po co zlecać obsługę strony www?
W poprzednim artykule —-> link ←– staraliśmy się znaleźć odpowiedź na pytanie, czy faktycznie każda firma potrzebuje strony www. Szereg korzyści dla biznesu, jakie może nieść za sobą posiadanie firmowej strony internetowej, brzmi kusząca dla wielu przedsiębiorców. Jeśli zdecydujesz się na jej uruchomienie w celach biznesowych (czyli określając i realizując założenia funkcjonowania firmy w internecie i jej wizerunku) musisz wiedzieć, że tylko będąc odpowiednio zarządzana przyniesie owoce w postaci sprzedaży i klientów – w przeciwnym wypadku zacznie zwyczajnie szkodzić wizerunkowi całej firmy.
Zastanówmy się, jakie korzyści mogą płynąć z profesjonalnej obsługi powierzonej firmie zewnętrznej. Oto najważniejsze z nich:
Podnosisz jakość i strony i swojej marki
Jakość to nie tylko merytoryka, ale także i przede wszystkim estetyka witryny firmowej i skuteczność. Profesjonalne strony firmowe powinny być dla klienta możliwie najbardziej użyteczne, by nie tracić potencjalnego klienta przez błahostki czy niedopatrzenia, albo też wydłużony czas obsługi.
Zwiększysz ruch na stronie firmy
To prosta zależność – im większy ruch na stronie, tym bardziej prawdopodobne że uzyskamy z niej większą liczbę zapytań/zakupów. Strona posiadająca tylko 100 odwiedzin w miesiącu nie wygeneruje twojemu biznesowi 200 transakcji. Jeśli jednak liczba wejść zwiększy się do 4000 – pozyskanie 100 czy 200 klientów staje się już bardziej możliwe.
Nie obchodzą cię problemy techniczne
Problem serwera? Strona zaczęła ładować się dłużej niż zwykle? A może chcesz dodać grafikę z promocją czy kodem rabatowym z okazji nadchodzących świąt? Nic z tego, co wymieniliśmy, nie stanowi żadnego problemu, jeśli twoją stroną firmową zarządza agencja. Profesjonalni graficy, programiści zadbają nie tylko o to, by strona funkcjonowała bez problemów, ale też zrealizują od ręki zlecenie jej rozbudowy czy poszerzania funkcji. W firmie nikt nie wie jak obsłużyć panel administracyjny? Jak sformatować treści pod SEO? Jak przebudować daną podstronę? Z usługa opieki nie skupiasz się na takich problemach.
Twoja strona jest mobile- oraz SEO – friendly
To, co stanowi wartość w sieci – content – tworzony jest i prezentowany w inny sposób, niż ten dedykowany odbiorcom mediów tradycyjnych. Odpowiednie zamieszczenie i formatowanie treści ma olbrzymi wpływ na sposób w jaki twoja stronę będzie indeksować wyszukiwarka Google – warunkuje to jej pozycję w wynikach wyszukiwania w zależności od tego, jak strona sobie “radzi” – m.in. jaki content prezentuje, czy jest aktualizowany, jak popularna jest wśród użytkowników, jak szybko ładuję się w przeglądarce -także na urządzeniach mobilnych, itp.
Dbasz o bezpieczeństwo swoje i klientów
RODO, cookies, polityka prywatności – to ważne, by witryna twojej firmy spełniała wymogi prawne i w sposób legalny operowała danymi potencjalnych klientów i użytkowników witryny. Włamanie, złośliwy kod, czy brak odpowiednich kroków mogą powodować straty zarówno wizerunkowe jak i te bardziej realne – spadek zaufania i sprzedaży.
Zaczynasz rozumieć, jak działa strona www
Agencja sprawująca profesjonalną opiekę nad stroną twojej firmy może mieć także dostęp do raportów i analitycznych statystyk, i nawet jeśli samodzielnie jesteś w stanie je sobie opracować, to przy umowie możesz mieć gwarancję regularnych wysyłek raportów na twoją skrzynkę. Przejrzyste i przyjazne nawet dla nietechnicznego właściciela biznesu raporty mogą sprawić, że lepiej zrozumiesz, co tak właściwie dzieje się na stronie twojej firmy, jak poruszają się po niej użytkownicy oraz z jakich źródeł ją odwiedzają, dzięki czemu będzie mógł implementować i sprawdzać skuteczność różnych kanałów promocji i reklamy.
Na zleceniu zaprojektowania i wykonania strony firmowej może się skończyć twoja przygoda z agencją interaktywną, ale nie musi, bowiem długofalowa współpraca z klientem, poznanie jego potrzeb i oczekiwań ale również i wewnętrznych problemów firmy na przestrzeni lat pozwala lepiej reagować w czasie rzeczywistym na zmieniające się otoczenie oraz stawiane przez firmę cele. Przejście na model profesjonalnej, agencyjnej opieki jest kolejnym krokiem w ewolucji biznesu internetowego, który być może już za kilka lat stanie się po prostu standardem. Jeśli jesteś zainteresowany współpracą z nami – napisz.