usługi informatyczne

Na Facebooku są wszyscy! Znajdź miejsce, gdzie będziesz pierwszy!

usługi informatyczne

Na Facebooku są wszyscy! Znajdź miejsce, gdzie będziesz pierwszy!

A więc zdecydowałeś, że Twoja firma będzie działać w Social Media. Super!

Teraz pozostaje tylko zdecydować, w których portalach. Odpowiedź na to pytanie nie jest taka oczywista, jak mogłoby się wydawać. Ale postaram Ci się trochę przybliżyć zależności i różnice pomiędzy portalami.

Na początek jednak zastanówmy się, co tak naprawdę daje Twojej firmie konto w mediach społecznościowych?

Wyobraź sobie sytuację, gdzie trzymasz wielki megafon i przez niego próbujesz coś przekazać osobom stojącym naprzeciw. Twój komunikat dociera do odbiorcy, ale działa tylko w jedną stronę. Odbiorcy nie mają swoich megafonów, więc nie są w stanie odpowiedzieć. Dlatego też nie wiesz, co tak naprawdę sądzą o tym, co im przekazujesz.

Tak wyglądała komunikacja na linii firma – klient jeszcze nie tak dawno temu. Media społecznościowe zmieniły ten stan i teraz możesz komunikować się z odbiorcami dwustronnie. Już nie tylko Twoja firma wysyła komunikaty, ale także w łatwy sposób je otrzymuje.

Mówisz media społecznościowe, myślisz Facebook!

Jakby nie patrzeć, Facebook jest największym i najbardziej znanym portalem społecznościowym świata. I jak na razie nic nie zapowiada, aby miało się to zmienić. Kiedyś mówiło się, że jeśli nie ma Cię w Google, to nie istniejesz. Teraz Google można zastąpić Facebookiem.
Facebook logo
Przygotowując dobrą strategię obecności swojej marki na tym portalu, możesz aktywnie żyć ze swoją społecznością. Dowiesz się, co tak naprawdę ich interesuje i czemu np. jakaś oferta nie przypadła klientom do gustu.
Zakładając konto na Facebook’u (czy też innych portalach społecznościowych), musisz jednak pamiętać o tym, że Twoi klienci nie zawsze będą pozytywnie nastawieni do Twojej marki. Media społecznościowe to broń obusieczna, dlatego też, jak wspomniałem wcześniej, bardzo istotna jest dobra strategia komunikacji. Ale to już temat na inny artykuł.

Poza FB istnieje także inny, może lepszy, świat

Facebook’a znają wszyscy, łącznie z Twoją konkurencją. Warto jednak sprawdzić, czy posiadają profile na innych portalach. Social Media to nie tylko Facebook!

W zależności od charakteru swojego biznesu zastanów się, w jakich innych portalach Twoja firma powinna być obecna. Jakie masz do wyboru?

Google+
Instagram
Pinterest
LinkedIn
GoldenLine
Twitter
Snapchat
YouTube
Vimeo

Oczywiście to nie są wszystkie portale 🙂 Jest ich dużo więcej i zapewne będzie jeszcze więcej 🙂
Postaram się pokrótce je opisać, aby choć trochę Ci je przybliżyć.

Google+
G+ logo
Portal hegemonia na rynku wyszukiwarek 🙂 Oraz obiekt nieustających żartów Internautów. Przyszłość tego portalu nie jest do końca pewna (zapowiadane jest jego podzielenie na kilka odrębnych serwisów). Warto jednak mieć na nim konto. Jako, że G+ i Google to jedno, Twoja firma będzie pojawiać się w takich serwisach jak Google Maps, przez co dotrzesz do nowych klientów.

Instagram
Instagram logo
Coraz popularniejszy serwis, w którym główną oś komunikacji stanowią zdjęcia oraz hashtagi (#). Jest on bardzo popularny na Zachodzie, głównie wśród nastolatków. W Polsce jego popularność nieustająco rośnie. Już 54% Polaków zna markę Instagram.(NapoleonCat.pl, https://napoleoncat.com/blog/najwieksze-polskie-badanie-instagrama/ )

Pinterest
Pinterest logo
Dotychczas bardzo popularny portal na Zachodzie i USA, przede wszystkim wśród kobiet. W Polsce nie jest jeszcze zbyt znany, ale zapowiada się, że to tylko kwestia czasu. Idea portalu opiera się na tzw. pinach. Użytkownik posiada własną „tablicę”, gdzie przypina interesujące informacje.

LinkedIn
LinkedIn logo
Największy portal dla profesjonalistów z różnych dziedzin. Doskonały do prowadzenia rekrutacji oraz relacji B2B. W zależności od tego, czym się zajmujesz Ty lub Twoja marka, możesz poznać nowych klientów, partnerów lub po prostu podejrzeć działania konkurencji.

GoldenLine
GoldenLine logo
Polski odpowiednik LinkedIn. Mniej nastawiony biznesowo, bardziej na wymianę doświadczeń i budowę networkingu.

Twitter
Twitter logo
Szalenie popularny na Zachodzie, w Polsce ma opinię portalu dla dziennikarzy i polityków. Doskonały do krótkich komunikatów i komunikacji opartej na hashtag’ach.

Snapchat
Snapchat logo
Tak naprawdę dopiero wchodzi do Polski i zaczyna się mocno rozpychać 🙂 Zwłaszcza w grupie poniżej 20 lat. Zasada jego działania jest dość prosta: wszystko, co udostępnisz znika po max. 10 sek. Dla niektórych takie zachowanie aplikacji może wydać się dziwne, ale… 100 mln aktywnych użytkowników nie może się mylić 🙂

YouTube
YouTube logo
Największy serwis wideo i raczej zbytnio przedstawiać go nie trzeba. Jeżeli tylko tworzysz materiały wideo, YouTube to miejsce, w którym powinna znaleźć się Twoja marka. Chyba, że…

Vimeo
Vimeo logo
Chyba, że Twoja marka zajmuje się np. profesjonalną obróbką materiałów wideo. Vimeo, mimo że mniejszy od YouTube, ma jedną, wielką zaletę. Jakość filmów.

Na pewno nie są to wszystkie możliwe portale społecznościowe, na których Twoja marka może mieć konto. Co jakiś czas pojawia się nowy, który ma szansę zawojować rynek. Warto być na bieżąco i pamiętać o najważniejszym. Obecność w mediach społecznościowych ma dać Twojej marce możliwość komunikacji. Najważniejsi w komunikacji są Twoi klienci i to na nich musisz ukierunkować swoją obecność.

I zapamiętaj – Social Media sprzedają! Ale więcej o tym dowiesz się z kolejnych wpisów 🙂

Zamknij
HXS

Prosimy wypełnij poniższy formularz, pozwoli nam to lepiej zrozumieć Twoje potrzeby i wspólnie stworzyć najlepszy produkt.