Jak nowy biznes pozyskuje swojego pierwszego klienta?

usługi informatyczne

Efektywna sprzedaż powinna być priorytetem #1 każdego właściciela biznesu. W praktyce nie zawsze to tak wygląda, zupełnie jakby sprzedaż nie stanowiła warunku obecności czy przetrwania firmy na rynku. Pozyskanie pierwszego klienta okazuje się trudniejsze, niż przypuszczałeś? Spróbuj zmienić podejście.

Konwersja konwersją, a ze sprzedaży nici

Ok, ok, wiemy przecież, że konwersja jest ważna, rozumiemy też jak bardzo. Co więcej – wiemy, jak ją mierzyć i robimy to. Ale jeśli nie wychodzi tak, jak tego się spodziewasz, nie ograniczaj się do terroru konwersji, a skup się na wdrożeniu innych, testowych, być może dla ciebie bardziej skutecznych metod i technik sprzedaży. Klienci często pytają, jak wyjść z komunikatem w mediach społecznościowych, jak sprzedawać na facebooku, jak sprzedawać na instagramie, jak sprzedawać na linkedinie….

Doświadczenie w obsłudze kampanii i działań dla różnych lokalnych i globalnych marek nauczyło nas, że to nie tylko kwestia pustych społeczności. Stosowanie pewnych założeń powinno stać się z zasady naturalne niezależnie od tego co sprzedajesz i gdzie. Zakończyliśmy to zdanie przy akompaniamencie chóru sceptyków? To dobrze.

Nawet nie próbujemy ich przekonywać. Szczera rada – nie próbujcie przekonywać ludzi, by wierzyli w to, w co wy wierzycie. Jeśli są waszymi klientami – to wierzą w to tak samo mocno. Jeśli nie wierzą, to nie są klientami, a jeśli nie są klientami, to najpewniej dlatego, że nie wierzą w to samo co wy.

Nie staraj się konwertować niekonwertowalnego

Zacznij doceniać czas. Czas to zasób numer jeden twojego biznesu i jednocześnie najwartościowszym towar jaki masz do zaoferowania. Dlaczego tak chętnie go marnujesz? Wykorzystaj go na podatnym gruncie, miej go dla ludzi, którzy myślą podobnie. Poszukuj, zwiększaj zasięg, ale nie próbuj przekonać wszystkich, że to robisz i mówisz ma dla nich wartość. Jeśli mówią nie, nie trać więcej czasu. Przełożenie działań na podatny grunt jest lepsze niż tłumaczenie ludziom, którzy stanowczo odmawiają wsparcia i poparcia dla twoich idei. Ich nie zmienisz, póki sami nie zmienią sposobu myślenia.

Efektywna sprzedaż to kontakt i praca. Staraj się dotrzeć do każdej osoby, która może mieć wpływ na twój biznes, i na którą ty możesz mieć wpływ. Szczególnie na początku.

Przeczytaj to jak mantrę jeszcze kilka razy, a potem napisz do nas – zajmiemy się resztą.

Zamknij
HXS

Prosimy wypełnij poniższy formularz, pozwoli nam to lepiej zrozumieć Twoje potrzeby i wspólnie stworzyć najlepszy produkt.