Jak budować markę w SoMe? Część 2: Platforma Social Media – którą wybrać?

usługi informatyczne

Niestety, nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ nie każda platforma mediów społecznościowych będzie biznesowo korzystna dla każdej firmy.

Dlaczego Facebook?

Facebook to dosłownie wyjadacz rynku – ostatnie zmiany wskazują kierunek rozwoju ku otwartemu marketplace’owi i platformie przyjaznej każdemu biznesowi. Niektórym markom zastępuje witrynę firmową, niektórym platformę do marketingu online. Jakkolwiek by na Facebooka nie patrzeć, obecność marki jest wskazana, ale strategia powinna być precyzyjnie opracowana, chociażby z tego powodu, że konkurencja jest tak największa. A jest o co walczyć – sprawdź poczynania swojej konkurencji i zastanów się, dlaczego twoja firma nie ma jeszcze takich efektów? Dodatkowo możliwość grupowania użytkowników po ich zainteresowaniach, lokalizacji i dziesiątkach innych czynników daje twojej firmie okazję precyzyjnego dotarcia do właściwych osób po drugiej stronie monitora i ekranu smartfona.

Dlaczego LinkedIn?

LinkedIn to bardziej profesjonalna sieć, dedykowana B2B. Próżno szukać tu wszystkich. Sieć kontaktów tworzą kontaktu branżowe i firmowe. Widać otwarte nastawienie na biznes i połączenia w zależności od potrzeb. LinkedIn w ofercie marketingu oferuje możliwość dotarcia do potencjalnych klientów, do odbiorców biznesowych, mapując ich na podstawie ich profilu.

Dlaczego Instagram?

Należący do Facebooka Instagram ewoluował z platformy dzielenia się contentem w postaci zdjęć w platformę video i tv – oferując transmisję na żywo i telewizyjne casty. Obecnie mamy możliwość prowadzenia profilu biznesowego, z pełnym raportowaniem skuteczności i konwersji naszych działań.

Dlaczego Twitter?

Twitter może być zarówno dla B2B, jak i B2C, ale twoja komunikacja powinna być oparta na hashtagu – tutaj jest miejsce na real time marketing, niekoniecznie spójny z komunikacją branżową. Twitter to platforma żywa, aktualizacje statusów następują szybko, rotacja treści jest bardzo duża. Update’y firmowe będą wskazane, bo tylko tak zbudujesz grupę obserwatorów. Skutecznym sposobem korzystania z Twittera jest także modna ostatnio współpraca z Influencerami.

Dlaczego Pinterest?

Pinterest to specyficzna platforma oparta na zapisywaniu treści z różnych źródeł – szczególnie zdominowana przez kobiety oraz tematy związane z kuchnią, planowaniem imprez (śluby) oraz modą i stylem. Komunikacja będąc opartą na grafikach, zdjęciach i video musi przestrzegać wielu obostrzeń związanych z jakością i wielkością polecanego contentu.

Dlaczego Google+?

Choć wydaje się być nieużywane przez nikogo medium, to ma duży wpływ na ranking i indeksowanie strony w wyszukiwarce. Trudno jednak szukać tam wiernych fanów i odbiorców kontentu. Jednak, jeśli dodatkowo uda ci się pozyskać zaangażowanych fanów, to odzwierciedli się to w pozycji w wyszukiwarce.

Nie od razu Rzym zbudowano – zamiast integrować w firmie wszystkie możliwe kanały komunikacji i platformy social media, poznaj swoich klientów. Przemyśl strategię w oparciu o grupę docelową i to, co się spodoba jej uczestnikom, bo pamięta, że komunikat można zmieniać na potrzeby innego kanału, ale pierwsze wrażenie zrobisz tylko raz.

Zamknij
HXS

Prosimy wypełnij poniższy formularz, pozwoli nam to lepiej zrozumieć Twoje potrzeby i wspólnie stworzyć najlepszy produkt.