Czy rzeczywiście bez strony internetowej ani twoja, ani żadna inna firma nie ma prawa bytu?
Strona dla małej firmy – na co zwrócić uwagę?
Zanim zlecisz wykonanie strony internetowej twojego biznesu czy sklepu, zastanów się, jaki ma być jej cel. Chciałbyś, żeby to była bardziej wizytówka ciebie w internecie, czy raczej miejsce sprzedaży twoich usług? To ważne, żeby taki cel wskazać, bo pozwala on później mierzyć skuteczność strony i planować w oparciu o nią strategię rozwoju.
Czy twoja firma musi mieć stronę www? Oczywiście, że nie musi, jeśli jej nie potrzebuje. Nie każda bowiem firma potrzebuje strony internetowej. Czasami w zależności od modelu działania firmy i jej zasięgu, tworzenie własnej strony internetowej może być nie najlepszą inwestycją jeśli chodzi o reklamę czy przekazywanie informacji. Oczywiście są to zazwyczaj bardzo niszowe biznesy o specyficznym charakterze.
Zakładamy jednak, że jeśli czytasz ten artykuł, to najprawdopodobniej twój biznes działa w sektorze b2c (business-to-consumer) i ważnym aspektem dla ciebie jest możliwość obsługi klientów w sposób wygodny, całodobowy i bez konieczności angażowania ograniczonych zasobów małej firmy.
Ile kosztuje strona www dla małej firmy?
Nie ma rynków idealnych. Także i w branży designu i projektowania możesz znaleźć oferty gotowych stron już za 200 zł, które zamiast budować wizerunek ciebie i twojej firmy sprowadzą na ciebie zarzuty wykorzystania bez zgody na użycie grafik czy logo czy treści. A nawet jeśli uda się uniknąć tłumaczenia, to zostaniesz na lata z potworkiem zamiast profesjonalnej strony. Takie podejście lepiej sobie odpuścić.
Żadna profesjonalna firma z sektora web i designu nie będzie bawić się w kopiowanie contentu – poprzez content rozumiemy tu grafiki, treści pisaną, ikony, logotypy. Nawet jeśli ma to miejsce w zgodzie z prawem, to efekt pozostawia wiele do życzenia.
Doceń się. Zainwestuj w projekt. Niech design twojej strony będzie zachęcający i, przede wszystkim, spełniający współczesne standardy. To twój wizerunek – szczególnie na początku swojej drogi ważnym jest, by wrażenie, jakie zrobimy na odbiorcy, było pozytywne. Pozorna oszczędność teraz, przyniesie, wraz z upływem czasu, wymierne straty, jakie twoja firma poniesie, być może także przez zły wizerunek.