Czy opłaca się tworzyć rozwiązania na lata?

usługi informatyczne

No raczej! Przecież klient oczekuje najlepszego produktu, prawda? Rzeczywistość bywa jednak od tego poglądu dość odmienna.

Branża webdesignu, podobnie jak każda inna, gromadzi tysiące firm z często skrajnym podejściem do filozofii produkcji, obsługi klienta i wartości jakie chce promować. I jest to całkowicie normalne. Nie jest również tajemnicą, że firma w głównej mierze dąży do zwiększania zysku – czasem gwałtownie, innym razem w sposób rozłożony w czasie.

W przypadku webdesignu i tworzenia stron internetowych mamy do czynienia z wybuchową mieszanką masowego producenta i kreatywnego twórcy. Nie ma bowiem realnej możliwości sprzedaży przygotowanego wcześniej wyboru bez jakiejkolwiek ingerencji czy potrzeby modyfikacji dla docelowego klienta. Produkt jest jednorazowy i unikalny – przeznaczony tylko konkretnemu klientowi. I choć rozwiązania techniczne można oczywiście stosować w wielu projektach – “core” produktu musi być traktowany indywidualnie.

Im chcemy osiągnąć finalnie bardziej złożony i dopracowany projekt strony www – musimy poświęcić większą ilość czasu, często usuwając już gotowe elementy i opracowując je od podstaw w nowej, lepszej formie – tak wygląda praca twórcza.

Klient tworzy rynek

Zdecydowana większość klientów nie ma tak kompleksowej wiedzy aby ocenić jakość finalnej realizacji. W sektorze małych i średnich firm panuje przekonanie, że dobra i spełniająca swoją rolę strona www to wydatek rzędu kilkuset złotych. Takie podejście do kupna strony internetowej powoduje nastawienie sprzedaży na głoszenie obietnic bez pokrycia, i marną realizację.

Z drugiej strony może okazać się, że twój klient spodziewa się dużo lepszego produktu w stosunku do budżetu jakim dysponuje. Od agencji czy wykonawcy zależy, czy możliwym jest, by w ramach tej kwoty wykonać produkt z wykorzystaniem wszystkich swoich możliwości, czy raczej należy ograniczyć się do średniozadowalającego poziomu.

Zamknij
HXS

Prosimy wypełnij poniższy formularz, pozwoli nam to lepiej zrozumieć Twoje potrzeby i wspólnie stworzyć najlepszy produkt.