Od dawna (niesłusznie) pokutuje opinia, że działania content marketingowe zarezerwowane są dla dużych firm i wielkich rynkowych graczy. Tak, jakby to, w jaki sposób działają i jaką skuteczność w swoich działaniach osiągają było nieosiągalne na mniejszych firm i lokalnych biznesów. A przecież każdy od czegoś zaczynał, prawda?
Content is king
Content marketing, czyli marketing treści, pozwala budować relacje i społeczność, zmniejszyć dystans między marką a klientem, układać cegiełki w fundamencie do więcej niż jednorazowej znajomości. Użytkownicy twojej strony, twoi klienci i cała społeczność wokół twojej marki jest skarbnicą wiedzy o tym jak postrzegana jest firma (opinie, lajki, wypowiedzi pochwalne i te hejterskie), czy o tym, o tym co powinieneś zmienić (negatywne opinie, konstruktywna krytyka). Kto lepiej zna plusy i minusy twojego produktu jak nie ci, którzy już go mają, lub planują go kupić?
To nie wszystko, bowiem dzięki narzędziom content marketingowym możesz badać potrzeby potencjalnych klientów, ale możesz też badać bezpośrednio osoby, które należą do Twojej grupy docelowej, znają już co nieco Twoją markę i prawdopodobnie będą bardziej chętne do udzielenia rzetelnych odpowiedzi. Taka wiedza o oczekiwaniach i potrzebach twoich potencjalnych klientów pozwoli ci dopasować ofertę i zwiększy szansę na skuteczność działań sprzedażowych.
Social is Queen
Działania marketingowe wymagają czasu, strategii i dyscypliny. Nawet prosty w formie element jak blog czy kanał social media daje konsumentowi powód, aby ponownie wejść w interakcję z naszą stroną, przypomnieć sobie naszą markę. Boom na social media trwa w najlepsze i wiele firm przesadnie pokłada w nich wszystkie swoje nadzieje względem promocji i reklamy. Dysponując odpowiednim budżetem możliwości promocji są niemal nieograniczone, ale realistycznie należy podchodzić do social media z dystansem i nie ulegać powszechnym trendom.
“Success stories” małych firm to przede wszystkim pomysłowa obecność oraz regularny kontakt z odbiorcami. Mała firma powinna potraktować kanały social media jako platformę komunikacji z odbiorcami – członkami społeczności, grupą docelową potencjalnych klientów, czy mierzenie się z konkurencją. Zatem, do klawiatur!