usługi informatyczne

O pozycjach słów kilka, czyli po co SEO twojej firmie?

usługi informatyczne

Search engine optimization, czyli w prostych słowach usprawnianie witryny aby wyszukiwarki internetowe oceniały ją jak najlepiej a to przekładało się na jej wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.

Do podstawowych obszarów, w których szukać należy powodów braku optymalizacji znajdziemy adresy URL, czas ładowania treści, obrazy, proporcje słów kluczowych w treści, przekierowania, meta tagi, kod strony, responsywność…. Jak widać, lista jest długa, a to dopiero początek. Dobrze zoptymalizowana strona to nie tylko gwarancja sprawnego działania na rynku – wzrostu ilości zamówień, telefonów od klientów, ale także większy komfort w obsłudze naszej strony przez użytkownika. Same plusy. A minusy?

Minusem takim działań z pewnością będzie koszt i ryzyko. Koszt – bowiem audyt, zmiany, optymalizacja, to wszystko kosztuje i czas i wiedzę specjalistów. Ponadto to nie jest to proces – należy liczyć się z kosztami w czasie, a nie jednorazowym wydatkiem. Ryzyko natomiast, jak w każdej branży, czyha na nas w postaci pseudoekspertów, którzy oferując niewiarygodnie niską cenę usług narobią nam więcej problemu, niż korzyści, marnując nasz czas i, o zgrozo, żądając od nas za to pieniędzy.

Klient i konwersja

To, co dla nas jest sprzedażą, dla analityka skuteczności strony internetowej będzie nazywane konwersją. W dodatku takich akcji, które można nazwać konwersją, okaże się być więcej, niż jedynie sprzedaż. W zależności od profilu działalności, czy naszych oczekiwań względem celu strony www, konwersją może być przesłanie formularza, zapis na webinar, zamówienia kontaktu, czy wyceny, zapis na newsletter. Działania optymalizacyjne mają na celu zmienić stronę na taką, która prowadzić będzie użytkownika niejako za rękę do zrealizowania właśnie takiego celu, jaki sobie określimy.

Współczesne narzędzia analityczne dla stron www pozwalają na prześledzenie pełnej ścieżki potencjalnego klienta. Możemy dzięki temu identyfikować „gorące” sekcje strony – kumulujące najwięcej wejść oraz wykrywać problemy związane z naszą ofertę lub reklamą.

Zmiana kolorystyki przycisku może wpłynąć na działanie naszego klienta. Przeniesienie formularza ze strony prawej na lewą może zwiększyć ilość wysłanych formularzy. To wszystko jest kwestią testów i analiz.

Jak zamówić skuteczną stronę www?

W skali całej strony www dla małej firmy tego typu punktów/elementów do optymalizacji mogą być dziesiątki. Nierealne jest oczekiwanie iż firma projektująca stronę www przewidzi to już na etapie produkcyjnym. Jest to coś, co można wykonać dopiero dysponując realnymi danymi rzeczywistych zachowań klientów. Niemniej, wiedza i doświadczenie w designie i projektowaniu zachowań użytkowników pozwoli już od wstępnego projektu wskazać kluczowe obszary do pracy nad nimi w przyszłości.

Zamknij
HXS

Prosimy wypełnij poniższy formularz, pozwoli nam to lepiej zrozumieć Twoje potrzeby i wspólnie stworzyć najlepszy produkt.