Masz już stronę. Super! I co dalej?
11 Maj

Masz już stronę. Super! I co dalej?

Masz piękną nową stronę. Jest nowoczesna i dokładnie taka, jaką chciałeś!

Ale dlaczego nikt na nią nie wchodzi? Czemu nie sypią się zamówienia, czy też zapytania ofertowe?
Czy coś z Twoją stroną jest nie tak?

Prawdopodobnie wszystko jest OK.

Nie będziemy poruszać tu kwestii tego, czy Twoja strona spełnia kryteria pod kątem użyteczności i jest przyjazna dla użytkowników. To już jest temat na zupełnie inny wpis, ale jeśli stronę projektowała agencja taka jak HXS, to nie masz się co martwić 🙂

Jednak skoro wszystko jest OK, to czemu nie podbijam Internetu z moją firmą?

Mam już strone Co teraz

Odpowiedź jest prosta. Nikt nie wie, że Twoja strona istnieje! Miesięcznie w Internecie powstaje nawet 30 mln nowych stron. A to całkiem sporo.

Musisz zatem powiedzieć światu, a już na pewno swoim klientom, TU JESTEM!
Możesz umieścić adres swojej strony na wszelkich tradycyjnych materiałach reklamowych. Z pewnością ktoś zacznie odwiedzać Twoją stronę. To jednak nie wszystko co możesz/powinieneś zrobić!

Przede wszystkim zadbaj o pozycjonowanie swojej strony. Co oznacza ten dziwny termin?
Najprościej będzie wytłumaczyć go na przykładzie. Załóżmy, że szukasz wycieczki do Włoch dla 2 osób. Najprawdopodobniej otworzysz okno z przeglądarką i w wyszukiwarce wpiszesz frazę „wycieczka do Włoch 2 osoby”. Wyskoczy Ci pewna ilość wyników i reklamy. Tak jak większość osób na świecie, Ty także przeglądniesz głównie wyniki, jakie pojawią się na pierwszej stronie wyszukiwarki. Teoretycznie, to właśnie te strony są najbardziej odpowiednie do sformułowania, które wpisałeś w przeglądarkę, dlatego właśnie się wyświetliły. Ale jaki związek ma to z Twoją stroną?
A no taki, że Twoja strona także powinna się wyświetlać na pierwszej stronie z wynikami!
Proste. Ale jak to zrobić?

Zacznij od zastanowienia się, jakie frazy charakteryzują Twoją firmę i pod jakimi hasłami chciałbyś się znaleźć w wynikach wyszukiwania. Następnie przeglądnij swoją stronę i policz, jak często te frazy występują w tekstach na stronie. Jeżeli nie ma ich zbyt wiele, postaraj się tak budować artykuły czy wpisy, aby pojawiały się w nich słowa kluczowe.

2Co dalej?

Masz już wybrane słowa kluczowe, zoptymalizowane treści na stronie, więc może warto pomyśleć nad reklamą strony w Google AdWords?
Szukając wycieczki do Włoch pewnie zauważyłeś, że niektóre z wyników wyszukiwania wyświetlają się inaczej? To właśnie Google AdWords, czyli system reklamowy. W skrócie działa on w ten sposób, że ustalasz swoje słowa kluczowe, tworzysz reklamę i Twoja strona pojawia się m.in. w wynikach wyszukiwania. To bardzo skuteczne narzędzie, które w zauważalny sposób może zwiększyć ilość odwiedzin i konwersji na Twojej stronie. Na pierwszy rzut oka nie jest jednak ono zbyt przyjazne i można się w nim pogubić. Dlatego, jeżeli chcesz, aby Twoja strona/firma posiadała reklamę w Google, warto zwrócić się do firm, które zajmują się tym profesjonalnie.

No dobrze – „zdominowaliśmy” już Google i co teraz?

Nadchodzi czas, aby wprowadzić naszą firmę do świata mediów społecznościowych!

Facebook jest zdecydowanym potentatem w tej dziedzinie i warto, aby Twoje przedsiębiorstwo miało tam swój profil. Jednak samo założenia profilu na niewiele się zda, jeśli nie stworzysz spójnej i długoterminowej strategii. Musisz przemyśleć, w jaki sposób Twój profil będzie prowadzony. Niestety, aktualnie samo wrzucanie postów nie przyniesie jakichś wielkich korzyści. Musisz dostarczać ciekawe i interesujące treści, aby wkoło swojej marki zbudować społeczność, z którą będziesz mógł się komunikować. Jeżeli zawartość profilu będzie prowadzona systematycznie, ciekawie i ze spójnym planem, ilość fanów Twojej marki zacznie wzrastać. Duże znaczenie w efektywnym prowadzeniu fanpage’a jest właśnie systematyczność. Oczywiście nie musisz publikować postów codziennie (chyba, że wymaga tego specyfika Twojej branży), ale staraj się to robić systematycznie, choćby raz w tygodniu. Algorytmy Facebook’a obniżają zasięgi stron, które publikują nieregularnie, warto więc pomyśleć, kto w Twojej firmie będzie odpowiedzialny za media społecznościowe.

Jeżeli myślisz, że media społecznościowe to tylko Facebook, będę musiał niestety Cię rozczarować. W tym momencie media społecznościowe to już tak naprawdę osobna gałąź marketingu internetowego i Twoja firma może, a nawet powinna, istnieć także na innych portalach społecznościowych.

Czy to wszystko, co możesz zrobić dla swojej strony?

Zdecydowanie nie! Opcji i możliwości jest wiele. Najlepiej strategię ustalać pod konkretny projekt, firmę czy też produkt. Jeśli masz pytania, nie wahaj się pytać 🙂 Chętnie na nie odpowiemy 🙂

O autorze

Zostaw komenatrz